
Gakkaj
Utwory stawiają dzieciom
duże wymagania interpretacyjne ze względu na rozbudowaną warstwę
agogiczno-dynamiczną. Prawdopodobnie zostały pomyślane jako zbiór do
wykonywania nie tyle przez dzieci, co dzieciom.
I. Kanon ca
1’10” (Trzygłosowa konstrukcja polifoniczna zakończona
rozbudowanym akordem tonicznym. Nie jest to kanon ścisły, raczej inwencja.
Charakterystyczny jest jednolity przebieg ósemkowy i niejednorodne tempo).
II. Wspomnienie z Grecji ca
3’40” (Narracja oparta na motywie z
muzyki do filmu Grek Zorba).
III.
Marzenie
ca 1’30” (Równowaga motywiki wznoszącej i opadającej, niuanse
dynamiczne i agogiczne, zamyślenie, pojawia się określenie chiaro – jasno).
IV.
W Lasku ca 2’30” (Lasek to mały park w
Czechowicach. Określenie agogiczne Adagio
da lontano podkreśla senny i refleksyjny charakter utworu).
V.
Joy-stick ca 2’ (Scherzo poprzedzone
wolnym wstępem i zakończone radosnym Maestoso,
oparte głównie na strukturach sekundowo-tercjowych).
Tytuł utworu jest akronimem imion rodziny kompozytora: G (żona, Grażyna), A (Andrzej), K (Krzanowscy), K (syn, Kamil), A (córka, Aleksandra), J (córka, Jagna).
#akordeon #dzieci